Johanna

I måndags kväll kom Johanna på besök från Jönköping, dett efterlängtat sådant, det var ju ett tag sedan vi sågs om man säger så... Det var riktigt roligt att hon var här! Underbart!
På tisdagen så var vi i stan och checkade läget och sen gick vi bort till Norra Hamnen och tog en liten fika på Espresso House. Där satt vi och tiden bara flög iväg. Men vi hade ju faktiskt en hel del att prata om... :) Lite senare på kvällen kom Limpan hem till mig och då bestämade vi oss för att gå och se Mamma Mia. Och Mamma Mia ( dåligt, jag vet, men var bara tvungen) vilken bra film! Jag är helt kär i den! Satt och log under hela föreställningen. Så nu ska jag vara med i en musikal! Bara så ni vet. Och min bröllopsresas (Johannas likaså) är bestämd: Grekland! Fantastiskt vackert. Det finns inte superlativ nog att beskriva filmen.

Nästa dag åkte vi utomlands. Vi var nämligen i Helsingör. Trevligt trots regnet. Men nästa gång får det nog bli Scandlines och inte Sundsbussarna, för konstiga männsikor där... Män som stirrar konstigt och en tant som kallar oss fjompiga (eller vad det nu var).
På torsdagen var det dags för min kära vän att åka hem till Jönköping och nu ses vi ju inte på ett tag, jag åker till Uppsala (imorgon!!) och i september åker hon till Hawaii i ett halvår. Men sen ses vi igen (hon är lagom hemma till min födelsedag ;) Haha.

mammamia
Under flyttpackningen igår var det Abbas låtar som gjorde mig sällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0