Sex dagar i Uppsala

Nu har jag varit i Uppsala i sex dagar och det känns bra! Trodde att det skulle vara mycket jobbigare att vara hemifrån men det har gått bra och det känns skönt. Imorgon ska de första riktiga lektionerna på bibelskolan börja så det ska bli kul. Dessa första dagarna har de haft genom gång av regler och sånt.
Idag stannade vi ( jag, Celie och Christoffer) kvar efter dagens slut och tjuvlyssnade på "lovsångsaudition" för de bibelskolelever som ville. Alexander var med och provspelade som gick bra eftersom de ringde typ en timme senare och frågade om han kunde spela imorgon under lovsången.
Själv har jag anmält mig som mötesvärd, ska på ett infomöte om det på måndag. Hoppas det går bra :)

Igår jobbade jag för första gången på McDonalds och det gick bra. Ett tag i början kände jag bara att jag inte orkade börja om på nytt med nya männsikor och sånt men sen var det kul. Så kul det nu kan vara på McDonalds ;) Människorna var trevliga och dte gör ju jättemycket. Ett problem var dock min skånska, haha. Vissa har lite svårt att förstå mig. Fick tala sakta och extra tydligt ibland. Ibland kände jag att man skulle haft en tolk... Jag har inte trott att jag skulle tappa min skånska här uppe men eftersom folk inte allt så kanske man får anpassa sig, fast näe, det tänkår jag aldri göra!

Kommentarer
Postat av: Shagy

fin blogg :)

2008-08-28 @ 20:25:23
URL: http://shagy.blogg.se/
Postat av: Hannah

haha! det är bra jossan! tappa aldrig skånskan! :D

2008-08-28 @ 22:40:56
URL: http://hhni.blogg.se/
Postat av: erika

Låter som om du har det bra:) Vad skönt! Jag är avundsjuk.. vill också bort någonstans!! haha. PUSS snyggo

2008-08-29 @ 16:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0