Boktoppen

Efter att i ett år dokumenterat alla böcker jag läst och gett dem poäng har jag nu gjort en topplista. Fast egentligen skulle jag nästan vilja sätta alla böckerna på samma plats, men jag tvingade mig själv att placera dem på första, andra och tredje plats. Böckerna jag valde, valde jag av den anledningen att det var dessa som fick mig att vilja fortsätta läsa och läsa och knappt lägga mig ifrån mig boken. Det är kanske inte de mest kompicerade och "fina" böcker jag valt men jag har valt utifrån mitt hjärta och de som fick mig att skratta (för mig ger skrattet mycket höga poäng) så därför blev listan så här:

1. "Är det någon där?" och "Sista chansen" av Marian Keyes
2. "Tillsammans är man mindre ensam" av Anna Gavalda, "Hemma hos Martina" och "Martinakoden" av Martina Haag
3. "Systrar i jeans 3:an + 4:an" av Ann Brashares


Så vill du läsa något underhållande i sommar kan jag rekommendera någon av dessa böcker!
Vill du ha fler boktips så kan du titta här: http://www.veckorevyn.com/mode/ebbas-blogg/2008/07/04/10-bokmaste-i-sommar/index.xml


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0