Heldag i Malmö

Idag har jag haft en väldigt mysig och rolig dag tilsammans med Elin i Malmö. Vi tog tåget dit på förmiddagen och började vår vandring mot stan. Första affären vi gick in i var en inredningsaffär där Elin genast hittade lite grejer hon behövde/ ville ha och jag gick och tittade på bestick och tallrikar. kan ju behöva det när jag flyttar om jag inte vill äta med händerna direkt från kastrullerna (som jag inte heller har).
Efter ett litet tag hamnade vi på Indiska där jag letade efter en blommig kjol jag sett på Väla men inte orkat prova när jag var där men nu hade orken till att prova. Då visade sig att knapparna på kjolen lätt gick av och att den därför var på halva priset. Perfekt, det är ju bara att sy lite! Så den köpte jag.
När vi var inne på Åhléns drog jag med Elin in på parfymavdelningen, åh - jag älskar parfymer. När vi var i Dublin provade jag för första gången Vera Wangs parfym Princess och det gjorde jag nu också, den luktar jättegott! Skulle gärna vilja ha den... Mmm. När vi några timmar senare stod i Systrarna Grönes affär och jag luktade  på deras teer sa Elin: " Du luktar på allt som går att lukta på!" Ja, det gör jag, jag vet inte varför, men jag älskar att lukta på parfymer, ljus, teer... Under dagen tog vi en välbehövlig matpaus på Espresso House då jag tog en liten caffe latte och en macka med chévre och fikonmarmelad.
På morgonen när jag väntat på Elin hade jag gått igenom mina kort i plänboken och hittat ett presentkort på H&M jag inte visste att jag hade så där hittade jag en jättefin klänning på rea som jag köpte. Vilken trevlig överraskning det var!
Efter många timmars gående och tittande åkte vi hem till vår kära hemstad där regnet väntade (oh, härliga svenska sommar!).
När jag kom hem var jag hungrig så då gjorde jag underbart goda scones! Receptet hittade jag ur min nya bok av Leila. Kunde ätit tio scones, så goda! Muuuuums muuums. Perfekt avslutning på en underbar dag.

wang
Underbar doft! När Elin luktade på den sa hon : " Den luktar som du, Jossan!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0