Horunge

Inte en så vacker rubrik men jag är bara tvungen att berätta historien bakom rubriken. Egentligen är historien inte så rolig, var trött när det hände men jag berättar i alla fall.
Klockan var halv tre (på natten, därav tröttheten) och jag var på jobbet. En ny kille skulle gå av sitt pass och kom bak till oss i köket. Det första han säger, med en mycket saklig och neutral röst, är : " Jag blev kallad horunge av en där framme". Till saken hör att han är en väldigt snäll och oerhört artig kille och jag kan knappt tänka mig honom döda en fluga.
Han hade bett en kund som trängt sig att ställa sig i kön och då kallade personen honom horunge! Väldigt hemskt egentligen men halv tre på natten var det jättekul (tyckte jag ). Jag höll på att skratta ihjäl mig men det kunde jag ju inte göra, stackaren. Men varje gång jag tänker på det så skrattar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0