Jordgubbsplockning

Imorse när jag satt och åt frukost sa mamma åt mig att skynda mig så att vi kunde komma iväg och plocka jordgubbar. Så jag skyndade mig lite, elelr såsade inte så mycket som jag brukar göra i alla fall. Sen fick jag stå och vänta på småsyskonen som också skulle med och sen bestämdes det att även min käre far skulle med. Så först var vi och lämnade di smau hos kompisar och sen åkte vi och tittade på ett hästsläp 8det var däför pappa var med). fast jag tittade inte så mycket, jag satt och läste i en bok jag hade med mig. Hästsläpstittning för mig på en rolighetsskala från 1-5 ligger på en sisådär 0,5.
Sen hann inte pappa med att plocka jordgubbar så då släppte vi av honom hemma där vi också åt lite mackor och sen skulle vi åka! Trodde jag. men nej, då kom mamma och min andra syster på att de behövde några grejer till ridningen imorgon så då fick jag följa med till superroliga Hööks (hästaffär för dig som inte vet). Efter det åkte vi faktiskt och plockade jordgubbar och en och annan gubbe slank ner under plockningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0