Avskedsfest

Ikväll ska jag på avskedsfest för Brittany, en utbytesstudent som gått (gick) i vår klass nu i trean. Snart är det nämligen dags för henne att åka hem till Canada. Hon ska åka på en Europaresa på torsdag är borta ett tag och när hon kommer hem igen åker hon typ dirket tillbaka till Canada. Undras hur det är att avar utbytesstudent? Brittany tycker både att det varit kul och tråkigt, dte tråkiga har varit skolan, jag förstår henne (!) men jag tycker inte att lärarna varit bra på att ta hand om henne.Ska man ta emot utbytesstudenter så får man ju göra det bra! Brittany har nästan inte haft något alls att göra, klart det blir tråkigt då! Jag har frågat henne vad hon tycker är särskilt med Sverige, en sak är att vi är så blyga... Det är vi ju. Hon sa att i Sverige får man bara åka som utbytesstudent om man tar emot någon annan, vilket i princip blir att man tvingar någon att ta emot en annan männsika i sitt hem. Men i Canada är man mycket mer öppen och ingen behövs "tvingas" att ta emot någon, där är det lätt att hitta hem för utbytesstudenter att bo i. Jag hade inte velat komma som utbytesstudent till Sverige, haha. Det är ju svårt bara för en svenska att lära känna en annan svensk, tänk då att komma från ett annat land och försöka lära känna en svensk. Förresten hade jag velat åka till ett varmare ställe, hehe.
Nu måste jag gå och göra mig i ordning för ikväll!

bri

Brittany och Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0