Kulturkampen och iste

Det enda vi hade i skolan idag var en tävling mellan vår klass och en annan (fast bara tre från den klassen dök upp...), tävlingen hade namnet kulturkampen. Vilket är väldigt passande med tanke på att jag gått i en kulturklass i tre år.
Tävlingen gick ut på att vi fick alla epoker och kategorier, tex arkitektur, mode, konst, och sen olika händelser och bilder att placera ut. Fattar du? Till exempel var en kateogori litteratur och så fick vi en boks namn att placera ut under rätt epok, att vi exempelvis lade boken "Madame Bovary" under romantiken. I alla fall, det var ett kul spel och vi vann ( att de bara var tre spelar ingen roll...) ! Fattas bara.

Efter Kulturkampen gick jag och Elin ner på stan eftersom hon skulle köpa biljett till The Tivoli tills på torsdag. Sen gick vi och tittade i affärerna och sprutade på oss lite (?) parfym, Sen gick vi ner till gröningen där jag satt och drack iste från espresso House. Rekommenderas. Fast vi hade tyvärr inga bikinis med oss, det skulle vi haft för det var varmt! Bikini åkte istället på när jag kom hem och satte mig ute och läste i en tidning ett tag. Skönt att bara vila, mitt halsont har inte släppt än! Så det blir ingen utekväll för mig idag inte, jag är hellre frisk på studenten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0