Kusin falaffel

bröllopsdag
Ellen, jag och Ellan på Gotland i somras


Dagen har till största delen spenderats tillsammans med kusin Ellen och en liten del av den med syster Ellan. Efter att jag ätit frukost ringer Ellen och undrar om jag vill hitta på något. Vi bestämmer oss för att åka ner till stranden men där var vi bara i en timme för det blåste så mycket. Så vi gick hem till mig och skulle göra nåt att äta och så kom vi in på samtalsämnet frizon (festivalen vi var på förra året) och pratade om vad som varit den bästa maten. Tacosen och falaffeln enades vi snabbt om. Därför bestämde vi oss för att göra falaffel! Hittade ett recept på internet och sen var det bara att sätta igång. Det hela var lätt och inga svåra ingridienser, perfekt. resultatet blev också bra, men vi hade nog lite väl mycket chilipulver. Ellan körde (som vanligt) på ett säkert kort och gjorde snabbmakaroner. Men det blir nog falaffel (med tzatsiki och pasta) fler gånger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0