Working nine to five - not

Working nine to five, what a way to make a livin' sjunger Dolly Parton. Hon menar att (fattar jag det som i alla fall ;) att det är ett tråkigt sätt att leva sitt liv på; samma sak dag in och dag ut. Men faktum är att det också hade vart ganska skönt. Så som jag jobbar nu vet jag en månad i förväg (högst) hur jag ska jobba och aldrig får man samma tider. Och sedan blir det ofta kväll och nattjobb på helger, tiderna då man vill vara ledig! Jag vill ju jobba dagtid på vardagarna och vara ledig på helgen. För det mesta blir det dock tvärtom. Samtidigt är det också bra, för jobbar man de ddär dagtiderna hela tiden blir det nästan omöjligt att göra vissa äranden till tex banken eller annat för de stänger ju sen. och sen har man ju mer ob på kvällar och nätter. Så man får väl se det från den ljusa sidan. Denna helgen hade jag schysta tider, 10-19 lördag och söndag. Det är jättebra tycker jag, mycket att göra så tiden går snabbt (särsklit en lönehelg som denna, alltså, firar folk att de fått lön genom att gå på McDonalds? Det verkar som det).
Så man får ju se det posotiva också... Även om det är svårt när man står och gör hamburgare klockan fyra på morgonen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0