Cyklat 17 mil!!!!

Klockan fem på morgonen ringde väckarklockan i lördags. Det första jag sa till Ellen som sov över var:
- Vad har vi gjort ?!

Vi, tillsammans med Cajsa, hade bestämt oss för att cykla till Halmstad och hem igen. På samma dag. Utan att trönar något innan. Galna är bara förnamnet. Tio i sex kom vi iväg och vi trampade iväg på våra cyklar mot äventyret. I Ängelholm hamnade vi lite vilse och det blev en liten omväg men efter lite karttittande hittade vi rätt och klockan nio tog vi vår första matpaus. Stannade utanför Margaretetorp innan Hallandsåsen och åt ciabatta med skagenröra - gott! Ciabattan omvandlades till bensin och vi cyklade uppför hela Hallandsåsen.
I Mellbystrand stannade vi och bytade om och åt glass. Några matpauser senare var vi framme i Halmstad. Klockan var ett och en kompis till Cajsa hade gjort lasange till oss. Då var jag s¨å trött och missmodig att jag inte trodde att jag skulle orka cykla hem. Men det gjorde vi!

Vid halv tre vände vi hemåt igen och cyklade och cyklade. Men vid Hallandsåsen var det så brant att vi fick leda cyklarna. Sen rullade vi nerför andra sidan, vilken känsla! Några mat- och kisspauser senare närmade vi oss Helsingborg. Då var jag lycklig. Nu vet jag nämligen vad smärta är, rumpan gjorde fruktansvärt ont!!!
I Strövelstorp kissade jag och Ellen bakom en minikulle på en lekplat, vem som helst kunde i princip se oss, men nöden har ingen lag.
När klockan slog tio rullade vi in på uppfarten - hem ljuva hem! Det kändes som en dröm. Allt gjode ont och jag var så trött, så trött... Ellen och jag sa till varandra: Aldrig igen!

Men coolt at ha cyklat, minst, 17 mil på en dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0