En hyvens utflykt


Skrev igår att jag skulle på utflykt med klassen. Så nu tänkte jag berätta hur det gick!  Kan börja med att säga att det var en rikigt kul dag, eller hyvens om man ska vara lite spexig - och det är ju jag, hehe. Vi i klassen som har körkort körde, jag hade vår stora bil med sju platser (tur annars hade någon fått stanna hemma...) och vår första anhalt var Gunnarstorp slott som var vädligt fint. Tydligen har de en mycket speciell och vacker buxbom (en sorts häck) där och ja... den var ju... fin, hrm.
Sen åkte vi till metropolen Klippan där vi tittade på några funkishus och deras kyrka och hade lite eftermiddagsfika. Därefter åkte vi hem till Åke (vår lärare), fast vi hamnade lite fel... Eftersom vi nyss tagit körkort är man ju lite sugen på att köra snabbt, vilket vi alla gjorde så vi hamnde före vår lärare och så råkade vi svnga av fel.... Så där satt vi i våra bilar och undrade var vi skulle ta vägen någonstans, men efter ett tag fick vi tag i vår lärare och han förklarade hur vi skulle åka så till sist kom vi hem till hans hus.
Där grillade vi, spelade fyra omgångar av evighetskubb ( vårt lag förlorade alla gånger... ) och sen övade vi vals inför balen. Ja, vi körde även lite bugg och foxtrot, som vi ska glänsa med våra kunskaper, haha. Åke hade även en studsimatta som jag tror alla var och hoppade på, hade glömt att det var så kul! När mörkret sänkte sig satt vi på hans uteplats med filtar runtom oss och pratade. "Varför har vi inte gjort detta tidigare?!" utbrast vi. Jag kommer sakna alla männsikor när jag slutar, alla är så goa! Allting var väldigt trevligt och mysigt men till sist var det dags att åka hem, vi var trötta efter allt kubb...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0