Gulligt!

För en vecka sedan fick jag ett mejl. Mejlet visade sig vara från en 12-årig kille som läst om mig i Helsingborgs Dagblad och som också släktforskar. Idag fick jag mitt tredje mejl av honom, det är så guligt att jag måste lägga ut det här!

"Du undrar kansk varför jag skriver till dig . Det är för jag har inga kompisar som har Historia som intrese . Jag har haft släktfårskning i lyften men när ditt rppotag om släkt fårskning har det förändats nästan direkt. I Söndags började jag för det har släkt fårskat på min farmors sida . Vet du var man kan hitta människor med historia intrese."

Så jag svarade honom att man inte behöver ha kompisar som tycker det är roligt med historia för att själv kunna gilla det. Har även fått veta att hans mormor och morfar har två lägenheter i Tyskland: "en i Leipzig och en i Grossumstad . Grossumstad ligger lite söder om Frankfurt am Mien". Nu lärde jag mig lite geografi också. Får se om han svarar igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0