Full rulle hela helgen

I fredags började jag jobba klockan tre och slutade klockan nio och sen begav jag mig ut på Streetmission. Det gick bra! Jag, en tjej som heter Emma och en kille som heter Abram pratade jättelänge med en man. Vi bad säkert fader vår med honom femton gånger... Men vi är ju där ute för att möta folks behov, så vill de be Fader vår så många gånger så gör vi det :)
Sen gick vi hem några stycken tillsammans, vi fick följa en av tejejerna en bit på vägen för hon hittade inte hem... Så det blev sent i säng efter en lång vecka.
På lördagen vakande jag tidgt, trots att jag inte skulle börja jobba förrän fyra men efter att jag ätit frukost gick jag och la mig i sängen och läste. Sen var jag ute på några ärenden och sen iväg till jobbet. Där fick jag faktiskt stå i kassan under hela mitt pass, det gick bra och var kul!
När jag kom hem på kvällen så var jag och Josefine bjudna till Abram som skulle ha hem lite folk hos honom på kvällen. Det var trevligt men jag var jättetrött. Sen satte de på musik och några började dansa pardans (!) så det blev lite dans i slutet även för min del, men jag önskar att jag kunde det bättre! Det är ju så kul :) Hade de frågat mig om jag skulle vilja ställa upp i Let's Dance hade jag sagt ja dirket :)
På söndagen hjälpte jag och Josefine till att duka fram och servera de nya medlemmarna i kyrkan (och sen plocka undan ;). Det var roligt :) I salen vi var i fanns det tv-överföring från gudstjänsten så när de hade lovsång så körde vi lite dans, haha.
Sen belv jag bjuden på söndagsmiddag till Celie och Sandra, jag kom dit vid två och gick vid nio. Munmusklerna fick jobba kan jag lova...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0