En tisdag i Uppsala

Detta är min andra tisdag här i Uppsala och exakt en vecka sedan jag började bibelskolan. Tiden har gått så fort! Idag hade vi ämnet "Guds karaktär" det var bra men ganska så kompakt.
Efter skolan var jag med på ett informationsmöte om att vara mötesvärd och sen åkte jag hem och åt. Då kom den nya tjejen, hon är trevlig men vi kom nog fram till att vi var varandras motsatser... haha. Vi får se hur det går ;)
Klockan fyra började jag att jobba och då var det en kille från bibelskolan som också jobbar där så vi snackade lite. Nu när jag kom hem var det fullt hus, den nya tjejen hade sina två kusiner plus faster här för att måla om och Christoffer satt här med sin data i köket. Då kände jag att det hade varit skönt med en egen lägenhet... fast samtdigt är det ju skönt att inte vara ensam, både för och nackdelar.
Nu är jag så trött, har inte kunnat somna de senaste dagarna, tankarna har gått i 180. På vad vet jag inte riktigt men tänkte gjorde jag i alla fall. Men nu är jag så trött att jag hoppas att jag somnar som en sten. Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter spännande med allt! Kul att höra=) Berätta mer om dina rumskamrater! Både tjejerna och killarna ;P hehe

Och bibelskolan. Hur många går det där? Är ni flera klasser? Har ni "läxor"? Eller hur funkar allt? :D

2008-09-02 @ 21:30:57
URL: http://johannagell.webblogg.se/
Postat av: Erika

hahah hur menar du med varandras motsatser? är hon ful, dum och tråkig?;) :*

2008-09-03 @ 17:34:32
Postat av: Josefine

haham erika. Tex. Jag stod och lagade mat när hon kom och hon bara: är du husmor? Jag: Nja.. men jag tcyker dte är kul i alla fall. Då skrattade hon och sa att hon tycker att det är jättetråkigt att vara i köket. Sen frågade jag när hon skulle flytta in (hon hade bara varit och flyttat in sina grejer). Då sa hon: Torsdag. Eller fredag. Eller kankse efter helgen! jag vet inte!" Jag hade vetat exakt vilken dag jag skulle flytta in, för mig hade det ju snarare varit en fråga om vilken tid :P fattar du lite om våra skillander?... ;)

2008-09-03 @ 22:20:49
URL: http://handkram.blogg.se/
Postat av: erika

hahaha:) okej. jag anade att det inte var ful och tråkig hon var! Kan du lägga upp bilder i bloggen? :) det hade varit kuuul att se lite. PUSS

2008-09-04 @ 17:25:42
Postat av: Josefine

jag önskar att jag kunde lägga upp bilder, det hade varit mycket roligare! men jag har ingen kamera och jag vet inte rikigt hur man lägger in bilder med mobilen... men jag skulle kunna be Christoffer eller alexander att skcika några bilder till mig så att ni får se hur det ser ut och så. Det hade varit kul att visa, det blir också lite mer verkligt då!

2008-09-04 @ 17:31:37
URL: http://handkram.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0