Fika

I fredags var jag med en tjej som går bibelskolan som heter Rebecka. Vi träffades på stan för att fika men sen visste vi inte rikigt var vi skulle gå så då bestämde vi oss för att cykla hem till mig och så gjorde vi kladdkaka. Det var väldigt trevligt! Trots att vi knappt känner varandra så kändes det så naturligt. Det är rologt att lära känn människor till mer än bara nmanet och var dem bor... Så jag hoppas att det blir fler gånger :)

Sen på kvällen cyklade jag, Christoffer, Alexander och Johanna (rumskompis eller vad man ska kalla henne) till ungdomsmötet. Sedan bestämde jag och Chrsitoffer oss för att följa med ut på Streetmission. Det är evangelisation som Livets Ord har varje fredag och lördagskväll/natt. Så vi stod vid ett fikabord och sen gick vi runt lite, men fy vad kallt det var!! Visserligen hade jag helt fel kläder på mig men ändå. Jag vill inte att det ska bli vinter. Men det blir kanske lite svårt att stoppa. Streetmission gick bra och vid halv två var vi hemma och då somnade jag nog innan jag ens la huvudet på kudden.

På lördagen vaknade jag upp till en obeskrivlig trötthet. Att jag skulle iväg och jobba klockan tolv var en mardröm. Men,men det var bara att pallra sig iväg och när jag kom till jobbet blev det full action på en gång. Alla ville tydligen äta på McDonalds. Det som höll mig uppe var tanken på en myskväll med mig själv när jag kom hem, så vid åtta stämplade jag ut och åkte hem. Ah...
Egentligen hade jag tänkt vara med på "Kulturnatten" här i Uppsala men jag kände mig alltför trött för det och kände att det var bäst att vara hemma. SEn tänkte jag på hur mcyket jag hade frusit dagen innan. Så, att frysa eller mysa i min säng med en film? Hm.. Valet var inte svårt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0