Full rulle hela dagen

Idag har det varit full fart. Klockan ringde 06.40 (härligt med tidiga mornar! Not) och jag steg upp och gjorde i ordning frukost samtidigt som jag höll på att kissa på mig. Varför gick jag inte på toa? undarar du. Svaret på den frågan är: Maria (en av dem jag delar rum med) duschade, så blir det när man delar. Men så kan det i och för sig vara när man bor med sin familj med, fast då kan man knacka (läs banka) på dörren och säga "Släpp in mig! Jag kissar på mig!" DEt kan jag ju inte göra nu...

Klockan tio i åtta var jag på plats och klockan åtta sharp börjar lovsången. Idag undervisade de om "Bibelns inspiration och auktoritet". Det var rikigt bra! Han tog upp punkter om varför man ska läsa Bibeln, man ser på Bibeln på ett annat sätt nu, och om att ge bibeln auktoritet. Generellt kan man säga att bibelskolan öppnar ögonen för en över saker man liksom vetat är bra och så men inte varför. Tjugo i tolv slutadeagen och då sprang jag i princip iväg till jobbet, skulle börja klockan tolv så jag bytta om i racefart och slängde i mig några macker i omklädningsrummet. Jag skulle jobbat till sex men fick gå vid fem eftersom det inte var så mycket att göra. Det var bra för klockan sju skulle vi iväg på kvällsmöte. Så jag åkte hem, duschade och gjorde mig i ordning och runt sex kom Christoffer och Alexander med en Paradis ask och bjöd mig och så satt vi och pratade lite och sen åkte vi till mötet.
Det var en norsk man vid namn Remi höidal som pratade och han var liksom norskheten personifierad. Så där käck och glad man föreställer sig en norsk. Jag och Alexander hade kommit överrens om att vi skulle prata med några vi inte kände som går på bibelskolan, eller de kom på det, men jag lcykades nog bäst (trots att jag var mcyket tveksam till det hela från början. Som jag sa till dem: Jag är inte n sån som bara går fram och säger hej!). Men efter mötet satte vi oss ett helt gäng med människor som jag, C och A känner bra/halvbra och så har vi ju fått bestämda plaster på bibelskolan så tjejen jag sitter med följde också med oss. Hon i sin tur hade kompisar som satte sig vid oss och dem pratade jag med, en hel del. Det hela var mcyket trevligt! Jag lärde känna min "sittkompis" mycket bättre och en av tjejerna bra! Det kändes som bönesvar! Jag har bett om att få lära känna en eller några tjejer rikigt bra och det känns oms att detta är en början. Gud har (är) verkligen varit med! Gett mig boende, jobb, vänner på direkten (C och A) och nu detta! Så bra!!! Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0