Helgen

Hej allihopa! Hoppas ni haft en bra söndag! Tänkte berätta lite om min helg för er. Fredagen bli väldigt kort, för det var inte så kul för då jobbade jag bara. Så, nu var fredagen klar :)
På lördagen var det gemenskapsdag för bibelskolans elever så då åkte vi ut till en sjö som heter Fjällnora (tydligen stället Uppsalaborna badar på om somrarna., jag säger " ta mig till havet....") där vi hade lekar och tävlingar. Det var trevligt, fast jag tror att vårt lag kom sist. Jag är inte så tävlingsinriktad som ni märker... ;) Sen blev det grillning och så hade etta-killarna mot tvåa-killarna rugby match, fast den missade vi, så det var lite synd, för den ville vi se. Men då satt vi och åt korv. Faktiskt lite bättre.
På kvällen träffades ett gäng från bibelskolan, jag kände typ ingen men det var vädligt trevligt och mysigt så jag är glad att jag gick dit. Det blev köttfärspaj (som två killar gjorde, bara så ni vet ;) och sen kladdkaka och spel. När jag åt köttfärspajen kände jag bara "fy, vad skönt att äta något som någon annan lagat!" Jag förstod mamma på ett annat sätt när hon just har uttalat dessa orden, att äta nåt som någon annan lagat och inte behöva ta hand om det. Att det sen smakade bra gjorde inte saken sämre...
Idag var det gudstjänst och sen gick jag en promenad med några andra från bibeskolan, bla två av tjejerna från gårkvällen (säger man så?) och sen åt jag middag tillsammans med Christoffer och Alexander. och nu är jag här och är trött! Har varit / är förkyld i veckan och haft ont i halsen så det har gjort att man blivit lite tröttare än vanligt, så jag får lägga mig i tid idag. Gör det du också :) Haha. Ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0