På besök hos McDonalds

Yes, idag har jag varit på McDonalds, fast som gäst och inte som arbetare. Men låt mig ta ddagen från början.
Ring, ring... (fast så lät det i och för sig inte när jag vaknade, det är radion som sätts igång, men du fattar). Mina trötta ögon slås upp och jag ser att klockan är sex... Upp och hoppa!
Klockan sju cyklar jag till bibelskolan och bröjar tillsmanns med de andra att förbereda det vi ska som mötesvärdar. Det är kul, förutom att gå upp så tidigt.
Idag hade vi ämnet "Bibelns syn på lidande", det var bra, hade en väldigt rolig och engagerande (kan man säga så?) lärare. Efter dagens slut stannade jag tillsammans med några andra för att vara med på bibelskolan. Och så följde jag med Talita när hon också anmälde sig som mötesvärd. Härligt! Nu finns det ännu en grupp mötesvärdar, vilket innebär att man är det var tredje vecka, annars hade jag fått gå upp så tidgt varannan vecka...
När även böbeskolan var slut så bad en kille, Mark, att visa mig var McDonalds låg för att han skulle lämna ett CV där. Så jag, Christoffer, Alexander plus en tysk från den internationella klassen jag inte kan namnet på (..) med. När vi kom dit så bestämde vi oss för att äta där. Eller, de bestämde det, det är en skilland när man umgås med killar, de bestämmer isg snabbt! Hade man gått dit med tjejer så hade man stått i tio minuter och velat, minst. Antagligen hade man även betsämt sig för att inte äta där, haha. Mne nu blev dte mat på McDonalds idag, gott, haha.
När vi ätit ville Alexander och Mark leka på lekplatsen men tyvärr var maxåldern 12 år. Så det gick inte...
Efter att vi lämnat Mark och tysken vid bussen cyklade vi hem och jag följde med C och A till deras hem i källaren för att kolla någon värmegrej, det är nämligen lite kallt här uppe (det tycker även Johanna så det är inte bara jag) men innan vi ändrade något så följde C med mig upp för att kolla elementen (jag vet, men jag fattade inte det...) och då passade jag på att be A fixa min tv, han är ju elektriker trots allt.  Så de var snälla och hjälpte en hjälplös liten flicka... Haha. Jag får väl hjälpa dem med något någon gång,

Nu har jag gjort grahamsbullar som jag ska äta innan jag åker iväg till kvällsmötet. Hoppas de blev goda :)

Ha en skön onsdagkväll, kära ni!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad innebär det att vara mötesvärd? eller vad gör man? :)

2008-09-10 @ 19:17:30
URL: http://johannagell.webblogg.se/
Postat av: Josefine

Vi kommer dit sneast kvart över sju och jag är mötesvärdsassistent och ska ta fram dricka till läraren och lovsångaran samt skriva ner alla bönämnen och tacksägelseämnen. De andra dammsuger och hälsar folk välkomna och vaktar dörrarna. Sen delar vi ut lappar när det behövs och plockar undan efter dagens slut :)

2008-09-11 @ 14:47:27
URL: http://handkram.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0